מאמרי בריאות

תזונה נכונה – 5 טיפים פשוטים שישנו לכם את החיים ואת המצב רוח!

תזונה נכונה

תזונה נכונה היא אחד המפתחות הכי חשובים לחיים בריאים, ולא רק למי שמתאמן. אכילת אוכל נכון יכולה להשפיע על התפקוד שלנו בשלל דרכים, מניעת מחלות, העלאת רמת האושר והאנרגייה, שיפור המוח ועוד.

אז בואו נצא לדרך ונגלה טיפים לאורך חיים בריא ולתזונה נכונה:

תזונה ואורך חיים בריא – 5 טיפים חשובים

1. אכילת ירקות

כולנו יודעים שאכילת ירקות היא בריאה מאוד ומועילה לגוף שלנו! אכילת ירקות מחזקת את תחושת השובע בגוף, מאיצה את חילוף החומרים,
עוזרת ליציאות טובות, וגורמת להרזייה, שאוכלים סלטים במסעדות או בבית רצוי להזמין את הסלטים בלי רטבים מעל ולאכול את הירקות כמו שהן,
הכנסה של 2-3 ירקות לתפריט היומי שלכם תשנה את הבריאות שלכם בצורה יוצאת דופן! אז קדימה להכניס ירקות!

2. לאכול פירות אבל לא יותר מדי

אכילת פירות כמובן עדיפה על אכילה של ממתקים, אך לא רצוי לאכול יותר מדי פירות מהסיבה הפשוטה- פירות מכילים בתוכן המון סוכר, לכן לא מומלץ לאכול יותר מפרי אחד ביום ויתר על כן מומלץ לשלב את הפירות עם מאכל חלבוני לספיגה מיטבית של הויטמנים בגוף. אז אתם כן יכולים להכניס פירות אבל שוב – במידה ולא יותר מדי!

3. תשימו לב מה אתם מכניסים לגוף שלכם

יש המון מוצרים שאנחנו בראש שלנו חושבים אותם לבריאים, יכול להיות שהם מכילים ויטמנים מסוימיים מצד אחד,
אך מצד שני הם יכולים להכיל מגוון חומרים לא בריאים כדוגמת שומנים או כולסטרול גבוה, דוגמא טובה לכך היא חטיפי ואבקות חלבון מתעושות שבהרבה מהן החסרונות עולים על ההיתרונות, לכן חשוב לקרוא בדיוק כמה קלוריות ומה ההרכב התזונתי שכל מוצר קנוי מכיל דבר שישפיע על תזונה נכונה ובריאה אצלנו.

4. תאכלו נכון – תאכלו פחות

בדרך כלל בארוחות, אנחנו נוהגים להתחיל לאכול פחמימות, או לחם, אם תעשו סדר בצורה שאתם אוכלים בה אתם תאכלו לאכול פחות והרבה יותר בריא, למה הכוונה? תתחילו בתחילת הארוחה לאכול את הירקות והחלבונים, ירקות וחלבונים יוצרים תחושה של שובע לעומת פחמימות שיוצרות רעב, ברגע שתחחילו לשנות את ההרגל הזה תופתעו כמה מהר אתם שבעים ובלי צורך לפחמימות!

5. תשתו מים!

הטיפ הברור מאליו ואולי החשוב ביותר מכולם – תכריחו את עצמכם לשתות מים, הגוף שלנו מורכב כמעט כולו ממים, ושתייה של מיים עוזרת לזרז תהליכי החלמה בגוף, לייצב את רמת הסוכר, לעלות את רמת האנרגייה, לגרום לכם להיות חדים יותר ועוד, תגידו ביי ביי למשקאות מוגזים ותשתו מים !

תזונה נכונה – שורה תחתונה

חשוב לשלב כל תזונה במהלך היום שלנו עם אימונים כמה פעמים בשבוע, לשתות המון מים, לאכול לאט יותר, לשים לב מה אנחנו מכניסים לגוף, (להשתדל לא לקנות מוצרים שמסומנים עם שומן, סוכר ונתרן) וכמובן לא להפריז בכל דבר שאנחנו אוכלים – גם מאכלים שנתפסים בעינינו לכאורה כבריאים.

אם אהבתם את המאמר ממליץ לכם לקרוא את המאמר שלי שמדבר על טיפים לבישול, יקצר לכם את זמן האפייה ויעשה לכם סדר במטבח, שיהיה המשך שבוע בריא ומועיל!

 

רוצים עוד מאמרים מעניינים וטיפים של תזונה נכונה ?  היכנסו למגזין של פודיז רספיס!

5/5 - (17 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??