מאמרי בריאות

אבוקדו – 8 היתרונות בריאותיים מוכחים שלא ידעתם!

אבוקדו

אבוקדו מכיל בתוכו המון היתרונות בריאותיים יוצאים דופן שלא קיימים בהמון מאכלים.

לא הרבה יודעים עד כמה הוא יכול להועיל לגוף שלנו, להבדיל בין המון פירות וירקות שנחשבים "לבריאים" סתם כי סיפרו לנו ההורים, הבאנו לכם היתרונות בריאותיים שקיימים בצריכת אבוקדו שנבדקו ונחקרו!

סגולות רפואיות של אבוקדו – 7 היתרונות בריאותיים

ליקטנו עבורכם 7 סגולות ואיך המאכל משפיע על בריאות הגוף שלנו בואו נצא לדרך!

1. אבוקדו – אחד הפירות המזינים ביותר.

הוא מכיל מתוכו מגוון רחב של ויטמינים ומשתמשים בו במגוון מאכלים, בגוואקמולי אבוקדו הוא המרכיב המרכזי ולא סתם, אנשים שמקפידים על תזונה בריאה מכניסים אותו לתפריט שלהם וזה בהחלט  לא מפתיע בגלל התכונות הבריאותיות יוצאות הדופן שלו.

ערכיים תזונתיים של אבוקדו

  • חלבון – 2 גרם.
  • סיבים תזונתיים – 7 גרם.
  • ויטמין A – כ- 7 גרם.
  • ויטמין B – כ- 6 גרם.
  • ויטמין C – כ- 10 גרם.

בנוסף, הוא לא מכיל כולסטרול, או חומצות שומן רוויות ורק כ-7 גרם פחמימה! ויש בו עוד שלל ויטמינים מקבוצות שונות, ללא ספק – ערך תזונתי מדהים.

2. מכיל כמות גבוהה של אשלגן.

אשלגן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לגוף שלנו, ולמעשה הוא עוזר בבניית השריר והחלבונים של הגוף, אחד הפירות הידועים ביותר שיש בו כמות אשלגן גבוהה הוא בננה, אך לא הרבה יודעים שדווקא באבוקדו יש כמות גבוהה יותר של אשלגן מאשר בבננה! מעבר לכך, במספר מחקרים שנערכו, נמצא כי צריכת אשלגן מסייעת בהורדת לחץ הדם בגוף ואף עשויה למנוע התקפי לב.

אבוקדו
מעולה לספורט ולבניית שרירים

3. עמוס בחומצות שומן בלתי-רוויות.

מעל 70% אחוז מהקלוריות שאבוקדו מכיל הן שומן, דבר זה אולי מעלה לכם ספק בבריאות שלו, אך צריך לדעת להבדיל בין שומן רע לשומן טוב, אתם מוזמנים לקרוא על כך עוד במאמר שלי שמדבר על שומן בריא.

למעשה רוב השומן שיש באבוקדו נקרא חומצה אולאית. חומצה זו עוזרת להורדת לחץ הדם, למניעה של סרטן השד, ומצמצת באופן משמעותי את הסיכוי לקבל שבץ בגיל מבוגר!

אבוקדו
מונע שלל מחלות ומומלץ על ידי רופאים

4. אבוקדו מכיל בתוכו כמות גבוהה של סיבים תזונתיים.

אבוקדו נחשב לאחד הפירות העשירים ביותר בסיבים תזונתיים, לסיבים תזונתיים יש השפעה נהדרת על הגוף שלנו, הם עוזרים למערכת העיכול ולשמירה על פעילות מעיים תקינה. בנוסף, הם יכולים לעזור בהפחתה ומניעה של מחלות לב, מאזנים את רמות הסוכר בדם. באבוקדו יש 75% סיבים לא מסיסים וכ-25% סיבים מסיסים.

סיבים מסיסים – עוברים התססה על ידי החיידקים של המעי הגס, ועוזרים בין היתר להאטה בתהליך העיכול ולתחושת שובע מוגברת.

סיבים לא מסיסים – לא עוברים התססה על ידי החיידקים של המעי, ולכן עוזרים לאנשיםשסובלים מעצירות, בעיה ביציאות ואפילו במניעה של תחלואה בסרטן המעי הגס.

5. צריכת אבוקדו יכולה להוריד את הכולסטרול והטריגליצרידים.

אחד הגורמים הגדולים ביותר למוות בעולם היום הוא מחלות לב, ידוע שכמות גבוהה של כולסטרול בשילוב של שומן עשויה להוביל למחלות לב ולעוד שלל בעיות בגוף. במספר מחקרים שבוצעו על צריכת אבוקדו והורדה של כולסטרול רע ושומן רע, נמצא כי אצל אנשים שאכלו אותו על בסיס קבוע חלו הדברים הבאים:

  • הפחתת הטריגליצרידים בגוף בכ-20%. (השומן הרע)
  • הורדת הכולסטרול הרע ב-20% (LDL)
  • העלאת הכולסטרול הטוב ב- 12% (HDL)
  • ירידה בתחלואה במחלות של לחץ דם.

חשוב לציין, שהמחקרים שנערכו בנושא, בוצעו לתקופה של חודש-חודשיים לכל היותר. ניתן להסיק מכך, שבתקופה קצרה ההשפעה של אבוקדו על הגוף שלנו – פשוט מדהימה!

הגיע הזמן להכניס שומן בריא לגוף!

6. משפיע לטובה על הראייה שלנו.

אבוקדו מכיל בתוכו שני מרכיבים חשובים שמשפיעים לטובה על העיינים.

לוטאין – מפחית את הנזקים שמגיעים אלינו מהשמש, משפר את הראייה לטווח הארוך ומעבר לכך עשוי לשמור על הראייה אצל מבוגרים.

זאקסנטין – עוזר במניעת ניוון הראייה לטווח הארוך, שילוב שלו עם לוטאין זה בדיוק מה שהעיינים שלכם צריכים.

חומצות השומן הבלתי רוויות באבוקדו, עוזרות לשני מרכיבים אלה להיספג טוב יותר בגוף שלנו, ועל כן ההשפעה של מרכיבים אלה מורגשת יותר בגוף בשילוב של החומצה.

אבוקדו ראייה
מחזק את הראייה לטווח הארוך

7. צריכת אבוקדו עשויה למנוע מחלות סרטן.

אבוקדו מכיל בתוכו כמות גבוהה של חומצה פולית, במספר מחקרים שנעשו על צריכתה נמצא כי היא עשויה להשפיע במניעה של: סרטן צוואר הרחם, סרטן המעי הגס וסרטן הלבלב.

מעבר לכך, צריכה של אבוקדו אצל אנשים חולים יכולה לעזור ולהפחית את ההשפעות של תרופות כימותרפיות ולגרום להם להרגיש יותר טוב.

8. עוזר במניעת מחלות כרוניות.

על פי מספר מחקרים שבוצעו על ידי אוניברסיטת קנטקי בארצות הברית, נמצא כי צריכת סיבים עשירים קשורה להורדה בתחלואה של מחלות כמו: השמנת יתר, בעיות עיכול, סכרת ולחץ דם גבוה.

כמו שכתבנו קודם, אבוקדו מכיל בתוכו כמות גבוהה במיוחד של סיבים, לכן צריכה שלו על בסיס קבוע גם עשויה למנוע לכם שלל מחלות והוא נהדר לדיאטה שלכם.

אז מה למדנו ?

אבוקדו הוא ללא ספק אחד הפירות הבריאים ביותר שקיימים היום, הוא עשוי למנוע שלל מחלות כרוניות, להוריד את רמת הכולסטרול הרע והשומן בדם, למנוע סוגים מסוימים של מחלות סרטן, בנוסף, מהסיבה שהוא מכיל בתוכו שומן בריא וסיבים תזונתיים הוא מעולה לתפריט של דיאטה או אימונים, ואף עוזר לתחושת שובע!

אני ממליץ לכם לנסות את המתכון שלי להכנת סלט אבוקדו עם ביצים שכל אחד יכול להכין, ואם אהבתם את המאמר – אתם יכולים לדרג למטה או להגיב, שיהיה המשך שבוע בריא!

מקור כל התמונת PXHERE

הכתוב במאמר אינו מהווה כתחליף להמלצת רופא

4.8/5 - (68 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??