מתכוני בשר

צ'ילי קון קרנה מתכון מקסיקני מקורי להכנת התבשיל המיוחד!

צ'ילי קון קרנה

צ'ילי קון קרנה מתכון מיוחד מן המטבח המקסיקני שידוע בטעמים הנפלאים שלו, וכל המתכונים במטבח המקסיקני אף נבחרו להישמר כחלק משמירת נכסי תרבות מטעם אונסקו.

אם תרצו לקרוא את ההיסטוריה המרתקת של המאכל תוכלו לקרוא בהמשך העמוד, אבל אספר לכם בקצרה שכמו שכבר ציינתי המטבח המקסיקני הוא האחראי ליצירת המאכל, אך האמריקנים הם אלו שהפכו אותו לפופולרי בכל העולם!

ואם שאלתם את עצמכם מה הפירוש המילולים של המאכל זה פשוט מאוד – פלפלים עם בשר.ואחרי שחפרנו וירדנו לעומקה של המנה הנפלאה הזאת, נעבור למתכון המנצח שלנו להכנת המתכון!

מצרכים (להכנת 2-4 מנות)

  • 1 בצל גדול קצוץ.
  • 2 שיני שום קצוצות.
  • 2 כפות שמן זית.
  • 300 גרם בשר טחון.
  • קופסת שימורים של שעועית ברוטב עגבניות(עדיף שעועית אדומה או שחורה).
  • קופסת שימורים של תירס לא ממותק(אפשר גם רגיל, אך תשטפו את התירס היטב לפני).
  • פלפל ירוק חריף פרוס לרצועות או קוביות תלוי לפי מה אתם מעדיפים.
  • 2 עגבניות גדולות טריות, מקולפות וחתוכות לקוביות.
  • מעט מלח.
  • מעט פלפל.
  • טבסקו.

איך מכינים צ'ילי קון קרנה מקורי

  1. דבר ראשון שנעשה זה לחתוך את הירקות  כדי שהכל יהיה מוכן לנו לטיגון – נקצוץ את הבצל והשום, נחתוך את הפלפל הירוק והעגבניות.
    לקוביות ונעביר את התירס לקערה ללא נוזלי השימורים(בניגוד לשעועית שאותה נוסיף עם רוטב העגבניות שיש בה)
  2. נחמם מחבת גדולה עם שמן זית, נוסיף אליה את הבצל והשום הקצוצים, נטגן כ-5 דקות ונוסיף את הבשר הטחון תוך כדי שאנו מפוררים אותו לתוך המחבת.
  3. נוסיף את העגבניות, השעועית והתירס ונמשיך לטגן כ-5 דקות.
  4. נוסיף את הפלפל החריף ואת שאר התבלינים, ומבשלים על אש קטנה כ-15 דקות נוספות וזהו! יש לכם צ'ילי קון קרנה טעים במיוחד!

היסטוריה ומידע כללי על המאכל

צ'ילי קון קרנה, שלמעשה מדובר ב"תבשיל צ'ילי עם בשר", הוא מאכל פופולרי במטבח המקסיקני והאמריקאי. הוא עשוי בדרך כלל עם בשר בקר טחון, פלפל צ'ילי, עגבניות ותבלינים, ולעתים קרובות מוגש עם אורז או בתוך טורטיה.

את מקורותיו של הצ'ילי קון קרנה אפשר לייחס למתיישבים הספרדים המוקדמים בטקסס, שהביאו איתם את אהבתם לאוכל החריף למקום. המנה כנראה התפתחה משילוב של מנות צ'ילי מקסיקניות והתבשיל הספרדי המסורתי, carne guisada.

במהלך אמצע המאה ה-19, בוקרים ומתנחלים החלו לאמץ את המאכל  כמזון עיקרי שלהם, מכיוון שהיה קל להכנה וניתן להכין אותו עם מרכיבים שמאוד קלים להשגה וזמינים. המנה צברה במהירות פופולריות והפכה לחלק אהוב מהמטבח של טקסס.

בתחילת המאה ה-20,  הפך למאכל פופולרי בארצות הברית, במיוחד בדרום מערב אמריקה. המנה נמכרה לעתים קרובות מעגלות מזון והייתה אהובה על עובדי צווארון כחול וחיילים.

כיום ניתן למצוא אותו במסעדות ובתים רבים ברחבי העולם. הוא מוגש לרוב עם תוספות שונות כמו גבינה, בצל ושמנת חמוצה, וניתן להכין אותו עם מגוון בשרים כמו חזיר או עוף, או בשר בקר. בישראל כמובן הוא נפוץ בשילוב של עוף, או בשר בקר בגלל הכשרות.

בעוד שהמתכון המדויק אליו משתנה ועבר שידרוגים עם השנים, המנה נותרה עד היום במטבח הטקסני. זוהי ארוחה משביעה וטעימה שיש לה היסטוריה עשירה ובין אם אתם מקסיקנים, אמריקאים, או ישראלים – כולם אוהבים אותה.

וצירפנו לכם עוד מתכון למאכל של שף סיני מומחה מחול שמצאנו:

4.7/5 - (32 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??