מאמרי בריאות

גזר – 5 היתרונות בריאותיים והשפעה על הגוף שכדאי להכיר

גזר הוא מאכל שאנשים ממש אוהבים, או פשוט לא יכולים לסבול (לא ברור למה). הבאנו עבורכם מידע על היתרונות בריאותיים בצריכת הגזר, ערך תזונתי, השפעה על הגוף וגם טיפים חשובים ששווה לכם להכיר על המאכל הכתום.

היתרונות בריאותיים באכילת גזר

להלן ההיתרונות המרכזיים בצריכה שלו.

המון ויטמין A

אחד היתרונות המרכזיים של המאכלהוא הרמות הגבוהות של ויטמין A. רכיב תזונתי חיוני זה עוזר לשמור על בריאות הראייה, העור והתפקוד החיסוני. ויטמין A חשוב גם לגדילה והתפתחות, ויכול לסייע במניעת סוגים מסוימים של סרטן.

חיזוק מערכת החיסונית ומניעת קרישה

בנוסף לויטמין A, גזר הוא גם מקור טוב לויטמין C וויטמין K. ויטמין C הוא נוגד חמצון המסייע בהגנה על הגוף מפני ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים, בעוד ויטמין K חשוב לקרישת הדם ולבריאות העצם.

סיבים ונהנים

הוא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים, שחשובים לשמירה על מערכת עיכול בריאה. סיבים עוזרים לשמור על מערכת העיכול נקייה וסדירה, ויכולים גם לעזור להורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

חיזוק השרירים והלב

גזר הוא גם מקור טוב לאשלגן, שהוא מינרל חיוני לשמירה על לחץ דם בריא ותפקוד לב. אשלגן חשוב גם לתפקוד השרירים והעצבים, ויכול לסייע במניעת התכווצויות ועייפות.

כן… הוא מחזק את העיינים

הגזר מכיל גם תרכובות מועילות אחרות, כמו בטא-קרוטן, שהוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לעזור להגן על העור והעיניים מפני נזקים הנגרמים מקרני UV. הם מכילים גם אלפא קרוטן, לוטאין וזאקסנטין, המועילים גם לבריאות העיניים.

המאכל נחשב לאחד המרכיבים שניתן להכניס לתזונה בריאה (תמיד חשוב להתייעץ עם רופא לפני). ניתן לאכול אותם חיים או מבושלים, וניתן להוסיף אותם לסלטים, מרקים, תבשילים ומנות אחרות. ניתן גם למיץ אותם או לערבב אותם לשייקים לדרך מהירה וקלה לקבל דחיפה של ויטמינים ומינרלים.

ערך תזונתי של גזר

גזר הוא ירק מאוד מזין ודל בקלוריות ויש לו קשת רחבה של ערכים תזונתיים. הם מקור מצוין לויטמין A, המספקים למעלה מ-200% מהערך היומי בגזר בינוני אחד בלבד. הם מכילים גם כמויות קטנות של ויטמינים אחרים כגון ויטמין C, ויטמין K וויטמין B6, כמו גם מינרלים כמו אשלגן, מנגן ומגנזיום.

גזר אחד בגודל בינוני (כ-61 גרם) מכיל את החומרים המזינים הבאים:

קלוריות: 25
חלבון: 0.6 גרם
פחמימות: 6 גרם (מתוכם 2 גרם מסיבים)
שומן: 0.2 גרם
ויטמין A: 210% מהערך היומי (DV)
ויטמין C: 6% מה-DV
ויטמין K: 5% מה-DV
ויטמין B6: 2% מה-DV
אשלגן: 6% מה-DV
מנגן: 2% מה-DV
מגנזיום: 1% מה-DV
גזר מכיל גם כמויות קטנות של ויטמינים ומינרלים אחרים. הם גם עשירים בנוגדי חמצון ומכילים קרוטנואידים כמו בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן ולוטאין המועילים לבריאות

בשורה התחתונה

מדובר על  ירק בריא ומזין דל קלוריות ועשיר בויטמינים ומינרלים. הם מקור טוב לויטמין A, ויטמין C, ויטמין K, סיבים תזונתיים, אשלגן ותרכובות מועילות אחרות. אכילת גזר באופן קבוע יכולה לעזור לשמור על בריאות הראייה, העור, התפקוד החיסוני, העיכול ובריאות הלב. קל לכלול אותם גם בתזונה בריאה על ידי אכילה גולמית או מבושלת, ועל ידי הכללה בסלטים, מרקים, תבשילים ומנות אחרות וניתן גם במיץ או לערבב אותם לשייקים.

 

 

5/5 - (22 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??