מאמרי בריאות

אוכל עשיר בויטמין C ואיך הוא משפיע על הבריאות שלנו!

אוכל עם ויטמין C

יש מגוון רחב של מאכלים שעשירים בהם ויטמין C שעוזרים לחזק את הגוף שלנו את המערכת החיסונית שלנו, לפני שנעבור על רשימת המאכלים, קודם כל חשוב שנדע בקצרה את ההשפעות שלו.

ויטמין C – השפעות על הגוף:

  • שיפור מערכת החיסון – בראש ובראשונה צריכה של ויטמין C על בסיס קבוע, עוזרת לחיזוק מערכת החיסון שלנו, מורידה את הסיכוי לחלות בשפעת, צינון ומחלות
    ויראליות ועוזרת להלחם בהם במידה וחלינו בהם כבר.
  • עוזר לספיגה חזקה של ויטמינים – צריכה גבוהה של ויטמין C עוזרת לשיפור ספיגת מינרלים וויטמינים בגוף כמו: ברזל, סידן ואבץ.
  • עוזר להגנה על העור – צריכה שלו עשויה לשפר את בריאות העור, הגלדה של פצעים ולמראה עור בריא וחזק יותר.
  • עוזר למניעת מחלות לב – במספר מחקרים שבוצעו על צריכת ויטמין סי, נמצא כי צריכה מתונה שלו לאורך זמן, עשויה להוריד תחלואה של אוטם שריר הלב.

אז אחרי שהבנו שצריכה שלו יכולה להיות בריאה לנו, צריך גם לדעת מאיזה מאכלים לקבל אותו, הבאנו לכם רשימה של מאכלים בריאים שמכילים אותו, חשוב שתדעו שיש לצרוך במינון ולא להגזים – כמו בכל מאכל.

מאכלים עם ויטמין C

להלן רשימת המאכלים שיש להם כמו גבוהה מאוד של הויטמין ומומלץ לצרוך אותם!

פלפלים צהובים

בכוס אחת של פלפלים צהוב יש פי שתיים יותר ויטמין C מאשר בפלפלים ירוקים ובפלפלים אדומים, מעבר לכך צריכה של הפלפלים יכולה למנוע ולהאט את מחלט הקטרקט וניתן לשלב אותם במגוון מאכלים נהדרים.

ויטמין C מאכלים

פטרוזיליה 

ב-3 כפות של פטרוזיליה יש כ-15 גרם ויטמין C שזה מעל 15% ממה שמומלץ לצרוך לבן אדם בוגר, מעבר לכך פטרוזיליה עשירה בשלל ויטמינים ביניהם ויטמין D והיא מעולה למערכת העיכול שלנו!

מאכלים עם ויטמין C
פטרוזיליה – בריאה במיוחד – ממליצים לשלב בכל חביתה!

תרד 

תרד נחשב לאחד הירקות העשירים ביותר בויטמין C שיש, לא סתם פופאי היה אוכל אותו לפני שהוא היה יוצא לשטח.. מעבר לכך, בתרד יש כמות גבוהה של סידן ואשלגן וניתן להכין איתו גם שייק תרד טעים ומזין לבריאות ללא מאמץ!

אוכל עם ויטמין C
פופאי לא טעה – תרד

ברוקולי 

בברוקולי יש מגוון רחב של היתרונות בריאותיים והוא כמובן גם עשיר בויטמין, למעשה חצי כוס של ברוקולי מאודה עשויה להכיל כ-50% אחוז מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין C – מדהים! מעבר לכך במספר מחקרים שנעשו על צריכת ברוקולי בקרב אנשים מעשנים, נמצא שהוא מוריד את הדלקות בגוף שנוצרות בעקבות העישון ב-40%

ברוקולי - עשיר בויטמין C
ברוקולי – לאדות אותו לפני

לימון 

אי אפשר להכין רשימה של מאכלים כאלה בלי להכניס לימון, לימון הוא מצרך שאנחנו משתמשים בו כמעט יום יום והוא תופס מקום מכובד ברשימה שלנו, מכיוון שצריכה שלו כמו שהוא קצת חמוצה בפה וקשה, מומלץ לפתוח את הבוקר עם כוס מים פושרים ולימון סחוט בתוכה, מעבר לכך יש לי מתכון נהדר להכנת שייק לימונדה ירוקה בריא וטעים שניתן למצוא באתר.

אוכל עם ויטמין C סי - לימון
בבוקר עם כוס מים פושרים – לימון

תותים 

את הרשימה המכובדת שלנו של הירקות, נסגור גם עם פרי טעים – תותים מכילים בתוכם תערובת עוצמתית של ויטמין C, חומצה פולית ונוגדי חמצון נהדרים שעוזרים לבריאות הגוף שלנו במגוון מישורים בריאותיים כמו מניעת מחלות.

ויטמין C בתותים אוכל עם ויטמין C
תותים – מתוקים ועשירים בבריאות!

אז מה למדנו ?

ויטמין C הוא אחד הויטמינים הבריאים ביותר לגוף שלנו, הוא עוזר לחזק את הגוף, מצוין אחרי אימוני ספורט, עוזר להתמודד עם הגוף בזמן מחלות ויש מגוון מאכלים שמכילים אותו, מעבר לרשימה שכתובה למעלה ניתן למצוא גם פירות וירקות כמו: גויאבה, טימין, קייל, קיווי, עגבנייה, מלון כוסברה ועוד שלל ירקות, חשוב לצרוך אותו על בסיס קבוע – אך כמובן לא להגזים.

 

אם אהבתם את המאמר, אתם מוזמנים לבקר בקטגוריית מאמרי הבריאות באתר, לעוד מאכלים שמכילים בתוכם היתרונות בריאותיים ! הכתוב במאמר – אינו משמש כתחליף להמלצת רופא.

קרדיט לכלל התמונות בכתבה לאתר הנהדר – PXHERE

5/5 - (8 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??