מאמרי בריאותמתכונים בריאים

גוג'י ברי – ערך תזונתי, 4 השפעות על הגוף ומתכון מיוחד!

גוג'י ברי

גוג'י ברי – זה למעשה פרי יער שמגיע אלינו ממשפחה שיחים שנקראים הסלוניים.

הפרי והשימוש שלו מגיע אלינו מהמטבח האסייתי ובעיקר מסין העתיקה, שם הואנפוץ ומשמש בעיקר לתיבול של סלטים, בארץ ישראל הוא לרוב נמכר כפרי מיובש, על כן יש לבדוק היטב האם ערכו התזונתי עולה בכנה מידה אחת עם הפרי המקורי.

בפרי הגוג'י באופן מעשי רב הנסתר על הגלוי, לא נעשו הרבה מחקרים על צריכת ואך יש כמה השפעות שמייחסת לו התרבות הסינים וכמה דברים מעניינים שכדאי לדעת עליו ואיך הוא עשוי להשפיע על הגוף, בכל אופן יש לקחת בחשבון שיש להתייעץ עם רופא לפני שמשנים את הרגלי התזונה ומכניסים מאכל חדש לתפריט!

גוג'י ברי סגולות וערך תזונתי

עשויים לסייע בהורדה במשקל.

בפרי הגוג'י יש כמות גבוהה במיוחד של סיבים תזונתיים, למרות שבדרך כלל הוא בא מומתק, ניתן למצוא אותו גם ללא תוספת סוכר, סיבים תזונתיים עוזרים לגוף שלנו להאט את העיכול שלו, להרגיש שובע לאורך זמן, ועדיפים על צריכת פחמימות פשוטות. (לחם, פסטה, אורז)

משפר את בריאות העיינים.

פרי הג'וגי בריא מכיל בתוכו חומר שנקרא זקסנטין, חומר שעוזר למראה של עיניים בריאות וחיוניות יותר ועשוי לחזק את הראייה, במחקר שבוצע על צריכת תוסף תזונה של הפרי, נמצא כי אנשים שצרכו את תוסף הפרי, סבלו פחות מהיפופיגמטציה בעיניים, והראייה שלהם הייתה יותר ממוקדת.

מחזק את רמות האנרגיה בגוף.

צריכה של גוג'י ברי יכולה לשפר את רמות האנרגיה של הגוף, לשפר את איכות השינה, גורמת לשינה להיות טובה יותר, ויכולה לחזק את איכות הזרע אצל גברים.

מאזן את רמות הסוכר בגוף.

הסוכר משפיע על מגוון דברים בגוף שלנו, ממצב הרוח ועד מערכת העיכול והבריאות הכללית, צריכה של ג'וגי עשויה להיות תחליף נהדר לצריכת סוכר רגילה, היא מחזקת את ייצור האינסולין בגוף, בכל אופן לאנשים עם בעיות סוכר, מומלץ להתייעץ עם רופא
לפני שמכניסים אותם לתפריט שלנו.

אז אחרי שהבנו שצריכה של ג'וגי ברי יכולה להשפיע על הגוף בכל מיני דרכים, הבאנו לכם מתכון נהדר להכנתם בצורה כתחליף לכדורי שוקולד.

ג'וגי ברי – מתכון להכנת כדורי אנרגיה.

מצרכים להכנת המתכון:

  • אגוזי מלך – כוס.
  • תמרים בלי גלעין – 8.
  • שומשום – לציפוי.
  • טחינה גולמית – 2 כפות.
  • ג'וגי ברי – כף.
  • קקאו – כפית.
  • זרעי צ'יה– 2 כפיות.
  • שיבולת שועל – חצי כפית.

איך מכינים?

נשים את כל המרכיבים במעבד מזון למעט הקקאו והשומשום.

את המלית שיוצאות לנו נכין לכדורים בידיים ונפזר מעל קקאו ושומשום ניתן לצפות את המתכון בשבבי קוקוס, שבבי ג'וגי, שבבי שוקולד לבן, או פפריקה מתוקה.

ג'וגי בארי
מקור תמונה Ale Perez

 

מקור תמונה ראשית Photo by form PxHere

 

 

 

דרגו את הפוסט post

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??