מאמרי בריאות

אגוזי ברזיל – כל המידע על האגוזים המיוחדים!

אגוזי ברזיל

אגוזיאגוזי ברזיל ברזיל, הידועים גם בשם Bertholletia excelsa, הם אגוזי עץ גדולים שמקורם ביער הגשם של האמזונס בדרום אמריקה. הם בצורת אליפסה ויש להם קליפה קשיחה וחומה המוקפת בעור דק ונייר. אגוזי ברזיל ידועים בטעמם העשיר והחמאתי ובתוכן התזונתי הגבוה שלהם.

אגוזי ברזיל יתרונות

להלן ההיתרונות המרכזיים בצריכת האגוזים:

  • אגוזים אלו הם מקור טוב לחלבון, סיבים תזונתיים ומספר ויטמינים ומינרלים חיוניים.
  • הם עשירים במיוחד בסלניום, מינרל קורט שחשוב לשמירה על תפקוד בריא של מערכת החיסון ותמיכה בבריאות בלוטת התריס.
  • הם גם מקור טוב לשומנים חד בלתי רוויים ורב בלתי רוויים, שיכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

האם אגוז ברזיל רעיל ?

זה לא מדויק לומר שאגוזי ברזיל מסוכנים. אמנם נכון שהם מכילים רמות גבוהות של סלניום, מינרל החיוני לבריאות האדם בכמויות קטנות, אך עלול להיות רעיל אם נצרך בכמויות גדולות, לא סביר שמישהו יצרוך מספיק אגוזי ברזיל במנה אחת כדי גורם לרעילות של סלניום. הצריכה היומית המומלצת של סלניום למבוגרים היא 55 מיקרוגרם, ומנה של האגוז (6-8 אגוזים) מכילה בסביבות 190-270 מיקרוגרם סלניום. לכן, חשוב לצרוך אותם בצורה מתונה כחלק מתזונה מאוזנת. כמו כן, חשוב לציין כי  הם מקור טוב לחומרים מזינים, כולל סיבים, חלבונים ושומנים בריאים, ויכולים להוות תוספת בריאה לתזונה של האדם. מומלץ להתייעץ עם רופא לפני צריכה קבועה של האגוזים והשפעתם.

איך משתמשים באגוזים ?

מבחינת השימושים הקולינריים שלהם, ניתן לאכול אותם חיים או קלויים, והם משמשים לעתים קרובות באפייה ובבישול. ניתן לקצוץ ולהוסיף אותם לסלטים, גרנולות ומנות אחרות לקבלת טעם פריך ואגוזי. אגוזי ברזיל משמשים גם בדרך כלל להכנת חמאת אגוזים ושמן, ולרוב נכללים בתערובות אגוזים מסחריות.

מאיפה הם מגיעים אלינו ?

העצים המייצרים סוג זה של אגוזים, מכונים עצי אגוזי ברזיל, נמצאים ביער הגשם של האמזונס בברזיל, פרו, בוליביה ומדינות אחרות בדרום אמריקה. עצים אלה יכולים להגיע לגובה של עד 50 מטר (164 רגל) ויכולים לחיות יותר מ-500 שנה. העצים הם זן מרכזי ביער הגשם של האמזונס, כלומר הם ממלאים תפקיד קריטי בשמירה על הבריאות והמגוון הביולוגי של המערכת האקולוגית.

האגוזים נקצרים ביד בטבע, והם נאספים בדרך כלל מקרקעית היער לאחר שנפלו מהעץ. תהליך זה מכונה "קטיף מיצוי", והוא עוזר להבטיח שהעצים לא ייפגעו בתהליך איסוף האגוזים.

לאגוזים יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה המסורתית בדרום אמריקה. בברזיל, למשל, האגוזים שימשו באופן מסורתי לטיפול במגוון מחלות, כולל בעיות נשימה, מחלות עור והפרעות עיכול. כיום, אגוזי ברזיל עדיין משמשים ברפואה הטבעית בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלהם, כולל יכולתם לתמוך בתפקוד החיסוני ולקדם תפקוד בריא של בלוטת התריס.

עם זאת, חשוב לציין כי קיימות עדויות מדעיות מוגבלות התומכות בשימוש באגוזי ברזיל למטרות רפואיות. יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של אגוזים אלה.

בשורה התחתונה

לסיכום, מדובר על אגוזי עצים גדולים שמקורם ביער הגשם של האמזונס בדרום אמריקה. הם ידועים בטעם העשיר והחמאתי שלהם ובערך התזונתי הגבוה שלהם, כולל רמות גבוהות של סלניום ושומנים בריאים. ניתן לאכול אותם חיים או קלויים, והם משמשים לעתים קרובות באפייה ובבישול. הם משמשים גם ברפואה המסורתית עבור היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלהם, אך יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את היתרונות הללו.

 

צילום: Marco Verch Professional, מפליקר

5/5 - (17 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??