מאמרי בריאות

קצח – 6 היתרונות בריאותיים והשפעות על הגוף שכדאי לדעת!

קצח

קצח כבר מזמן הפך להיות אחד המאכלים הבריאותיים ביותר שניתן להכניס למטבח שלנו.

ניתן לשלב אותו במגוון תבשילים או כמנה נחמדה לצאת המנה העיקרית, הוא מכיל בתוכו סגולות בריאותיות יוצאות דופן, וגם.. יכול להיות טעים ביותר!

קצח סגולות – 6 יתרונות בריאותייים של קצח

הבאנו לכם סגולות רפואיות של תבלין הקצח ואיך הוא משפיע עלינו בצריכה יום יומית.

1. מסייע לאנשים שחולים באסתמה

במספר מחקרים שנערכו בשנת 2007, הציעו החוקרים קצח לצריכה על ידי המתנסים, לתקופה של כ-3 חודשים. תוצאות המחקר הראו שאנשים שצרכו אותו בתקופת המחקר, חל אצלם שיפור בתסמיני האסתמה והיו אצלם פחות מקרים של התקפים.

2. מפחית כאבים של דלקת פרקים ודלקת במוח.

במספר מחקרים שנערכו על דלקת פרקים וצריכה של שלו נמצא כי יש בו מרכיבים אנטי דלקתיים שיכולים לעזור כנגד הדלקת. החומר האנטי דלקתי הפעיל נקרא: thymoquinone. הצורה שבא הוא מפחית את הדלקת היא למעשה במניעת תאים חיסוניים ייצור יתר של תחמוצת החמקן שמגביר דלקתיות.

3. עוזר להפחתת הכולסטרול בגוף

אחת הבעיות העולות בשנים האחרונות במדינות המערביות היא בעיית הכולסטרול. רמות גבוהות של כולסטרול רע יכולות להוביל לשלל מחלות, לב, סתימות עורקים ואף סוגים מסוימים של סרטן.

בשנים האחרונות בוצעו מספר מחקרים על צריכת קצח ונמצא כי אצל אנשים שצורכים אותו  רמות הכולסטרול הרע נמוכות יותר ובנוסף לכך רמות הכולסטרול הטוב גבוהות יותר.

4.עוזר נגד נזלת אלרגית

במספר מחקרים שנערכו על השפעת צריכתו ועל נזלת אלרגית.

נמצא שבקבוצת הנסיינים שלקחו שמן קצח חלה הטבה משמעותית בתסמיני האלרגיה ההרגשה הכללית השתפרה ותסמיני האלרגיה כמעט ופחתו לחלוטין.

5. עוזר לחיזוקה של מערכת החיסון

צריכה שלו יכולה לחזק את מערכת החיסון שלנו, הוא מכיל בתוכו מגוון חומרים אנטיבקטיריאלים שעוזרים לחיזוק מערכת החיסון ולשחרור של רדיקלים חופשיים מהגוף.

בנוסף הוא מסייע בפעולות העיכול והסדרת היציאות.

6. עוזר בתהליך ריפוי של פצעים בגוף

מהסיבה שהוא מכיל בתוכו תכונות אנטיבקטיריאליות והשמדת חיידקים, הוא יכול לסייע בטיפול של פצעים שטחיים בגוף. מריחת שמן קצח על פצע חשוף, תזרז את תהליך הריפוי ועשויה למנוע זיהומים משניים.

קצח ערך תזונתי

ערך תזונתי של התבלין בהתייחסות לכמות של 100 גרם.

קלוריות – 320, שומן – 15 גרם, פחמימות – 12 גרם, חלבון -16 גרם.

סידן – 6 מיליגרם, ברזל 19 מיליגרם, ויטמין C כ-21 מיליגרם.

לסיכום

קצח מכיל בתוכו מגוון היתרונות בריאותיים, הוא מסייע להקל על מגוון מחלות, הוא מאוד בריא לגוף שלנו ובנוסף להכל הוא טעים במיוחד 🙂 ממליץ לכם להיכנס גם למאמר שלי על השפעות בריאותיות של בננה על הגוף, אתם תופתעו לגלות איך בננה פשוטה יכולה לשנות את החיים שלכם!

הכתוב במאמר אינו מהווה כהמלצה בריאותית.

 

3/5 - (5 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??