מתכוני אורז

אורז עם חלב – מתכון טעים במיוחד שקל אחד יכול להכין!

אורז עם חלב מתכון

אורז עם חלב הוא מאכל מסורתי במדינות רבות באסיה. זה גם מאכל פופולרי בהודו, שם קוראים לו "צ'וואל קה שאקר" או "צ'וואל אאור דודה קה שאקר".

המתכון לאורז עם חלב משתנה ממדינה למדינה, אך המרכיבים הבסיסיים הם אורז וחלב. הווריאציה הנפוצה ביותר של המנה הזו היא הגרסה ההודית של אורז עם שילוב חלב, המורכבת מאורז לבן מאודה וחלב חם שנשפך מעליו. בדרך כלל מוסיפים לחלב סוכר והל לפני שיוצקים אותו על האורז. התוצאה הסופית היא מנה מתוקה, דמוית דייסה שמנת, שטעמה מאוד דומה לשיבולת שועל ממותקת.

מצרכים להכנת המתכון:

½ כוס אורז לבן

1 כוס חלב.

1 וחצי כוסות מים

1 כפית מלח,

2 כפות סוכר.

איך מכינים אורז עם חלב

 1. מניחים את האורז והמלח בסיר גדול ומוסיפים מים עד שיגיעו לחלק העליון של האורז. מוסיפים עוד מים במידת הצורך. מביאים לרתיחה על אש גבוהה ולאחר מכן מנמיכים את האש לנמוכה ומבשלים במשך 20 דקות או עד שכל הנוזלים נספגים באורז.

2. מגבירים שוב את האש עד שהוא חוזר לרתיחה, ואז מנמיכים שוב את האש ומערבבים פנימה חמאה, חלב, קינמון אופציונלי וכל מרכיב אחר הרצוי (כגון צימוקים).

3. מבשלים כ-5 דקות נוספות או עד שכל הנוזלים נעלמו, למי שרוצה אפשר לפזר קינמון טחון בהגשה לשידרוג.

צילום תמונה ראשית: Eppu Jensen

5/5 - (2 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??