מאמרי בריאות

ג'ינג'ר – מידע על התבלין וסגולות רפואיות מעניינות !

ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא תבלין שנמצא בשימוש במשך מאות שנים, בארץ קוראים לו גם זנגביל שלמעשה זה הצמח שהוא צומח ממנו. הוא ידוע בסגולותיו הרפואיות וניתן להשתמש בו בדרכים שונות. ג'ינג'ר ניתן למצוא בהרבה מנות, רטבים, משקאות וקינוחים.

ישנם יתרונות בריאותיים רבים של ג'ינג'ר כגון הקלה על בחילות או מחלת תנועה, עזרה בהקלה על כאבי מחזור או בחילות הקשורות להריון, טיפול בהצטננות או בשפעת על ידי דילול ריר והגברת זרימת הדם כדי לסייע בחימום הגוף מהר יותר וכן הקלה על כאבים דלקת פרקים או כאבי מפרקים אחרים.

סגולות רפואיות של ג'ינג'ר

לתבלין יש  גם סגולות רפואיות רבות.

  • מסייע במגוון מצבים, כולל בחילות בוקר, בחילות תנועה, דלקת פרקים ובעיות מפרקים אחרות.  ניתן לקחת בצורה של תה או שניתן לאכול אותו נא או מבושל.

סגולותיו הרפואיות של הצמח נובעות מהמרכיב הפעיל שלו: ג'ינג'רול. מרכיב זה הוא מה שנותן לג'ינג'ר גם את טעמו החריף והחריף.

  • נמצא שזנגביל הוא חומר אנטי דלקתי רב עוצמה, והוא יכול לשמש גם לטיפול בבחילות והקאות.
  • הצמח הוא גם מקור מצוין לנוגדי חמצון שעוזר להגן על התאים מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים שהם מולקולות לא יציבות שנוצרות במהלך תהליכי גוף רגילים כמו נשימה ואכילת מזון אך גם דרך חשיפה לדברים כמו זיהום או עשן סיגריות.
  • הוכח מדעית כמפחית דלקות ומשפר את מצב הרוח.
  •  לו תכונות אנטי דלקתיות, נוגדות חמצון, נוגדות עוויתות, אנטי-הקאות (מונעות בחילות), אנטי-מיקרוביאליות, אנטי-ויראליות, נוגדות נטיעות (משכך כאבים), מגינות על הלב (מגן על הלב), מגינות על הכבד (מגן על הכבד).

מה שעושה אותו מאוד מועיל בטיפול במצבים נפוצים כגון כאבי פרקים, כאבי קוליק בתינוקות הנגרמים מגזים במעיים או ריפלוקס בקיבה או כאבי מחזור שכולם נובעים מדלקת.

תופעות לוואי של צריכת ג'ינג'ר

תופעות הלוואי העיקריות שיכולות להיות זה הרגשה של חום כבד בגוף ותחושה של בעירה, כמו כן הוא יכול להרגיש מעט חריף בפה וכמו כל מאכל יש לצרוך אותו במידה ולא בכמויות מוגזמות.

באיזה צורה הוא משתלב באוכל ?

ניתן לצרוך אותו בדרכים רבות: ג'ינג'ר טחון טרי או מיובש מעורבב עם מזון או משקה; תה ; מיץ  טרי; משחת ג'ינג'ר טרי מעורבת עם דבש או מיץ לימון; אבקת ג'ינג'ר מיובש מעורבב במים, תה, מרק או מזונות אחרים.

גידול של הצמח הזנגביל

הצמח הוא עשב רב-שנתי טרופי הגדל בשל גזע או קנה השורש התת-קרקעי שלו. מקורו של הצמח בהודו ובדרום מזרח אסיה ומטופח באזורים אלו למעלה מ-2,000 שנה. הזנגביל משגשג באדמה לחה ובאקלים חם (25-30 מעלות צלזיוס).

הצמחים גדלים מזרעים או מושתלים על שורש קיים, שיכול להיות זן אחר של ג'ינג'ר או אחד מקרוביו הקרובים כגון כורכום או הל.

5/5 - (12 votes)

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??